dimarts, 3 de març del 2009

Quatretonda - Pla de Corrals - Pinet - Llutxent - Quatretonda

Ruta de bona qualitat i entorn paisajístic bonic. S'inicia en la població de Quatretonda, situada a uns 14 kilòmetres de Xàtiva. El track original fixa l'inici de la ruta en el centre de la població. Yo personalment el vaig fixar en el carrer Camí Serra, al final del mateix aparquí el cotxe i vaig fer des d'est punt l'eixida/arribada.
La ruta comença (segons la meua modificació) a les afores del poble por una pista asfaltada que discurrix en sentit ascendent lleuger. Atravesem una xicoteta urbanització i seguim ascendint, ab pujades més o manco dures. El ferm cambia a cada tram, sent d'asfalt o formigó més o manco estropeat. Després d'uns pocs kilòmetres iniciems un tram de pista de terra molt entretingut en el que la succesió de pujades i baixades mos duen sense practicament pedalejar disfrutant del paisatje. En esta zona mos trobarem bordejant un torrent el qual creuarem en vàries ocasions, sent la majoria d'estos passos de formigó. Només existixen un parell d'ells que son de roques o terra. Quant eixim d'esta zona, mos adonarem perque habrem arribat a l'urbanització Pla de Corrals, arrel d'ací s'inicia el tram més complicat de la ruta. Es tracta de la pujada de la Pedrera, que localitzarem cuant vejam la cantera. Segons el comentari de l'autor del track original, la pista de la pujada està en males condicions, però quant jo vaig fer la ruta, segurament s'habien fet treballs de reparació, per el que està perfecta i és ciclable. Es bastant dura i prolongada. En el seu punt més alt arribarem prop dels 475 metres d'altitut.
Iniciarem una suau baixada, on mos trobarem circulant per una carretera local ab un poc de tràfic. Poc després d'arribar a Llutxent, iniciarem una baixada asfaltada on obtindrem un bon registre, que desemboca en la població. Creuarem Llutxent i eixirem de la població en direcció a Quatretonda. Per a despedir-mos de Llutxent iniciarem una atra pujada pels carrers. La resta del camí serà de baixada suau, excepte una xicoteta pujada a l'entrada de Quatretonda.
Sobre el tràfic, dir que en el punt inicial de la pista, hi ha poc tràfic. En la part més muntanyosa no habia gens de tràfic. En el tram final, que discurrix per una carretera local i atre per una comarcal, tampoc era molt intens. Les carreteres no disposen d'arcens.

Dadess:

Publicada per: elXic
Wikiloc: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=151560 (Ruta original per elXic)
Wikiloc 2: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=309762 (Ruta ab el punt d'inici/fi situat a les afores)

Estadístiques:

Distància total: 28.1 km
Atractiu paisajístic: 3

Fotos:

Pista de pujada i vista del punt d'inicio/fi

Detall de la pista de la Pedrera i atre tram