dimarts, 3 de març del 2009

Alrededors d'Andilla

Esta ruta fou la segona que he fet i en esta si que vaig disfrutar. Jo valore molt la recompensa al esforç, com supose, tots els ciclistes també. Andilla es un xicotet poble de la província de València situat prop de Villar del Arzobispo, Alcublas, Higueruelas i Sacañet. Situat sobre un mont resulta atractiu. Té dos pedanies: Artaj y La Pobleta, per ésta última pasem durant la ruta.
La ruta s'inicia des d'un ària de recreu que hi ha a les afores d'Andilla, on podem deixar el vehicle. Iniciem la ruta, per la mateixa carretera per la que arribarem al poble en direcció a La Pobleta. Una bona baixada servix per a animar-nos l'inici. Ja ascendent lleugerament, creuarem la pedania i pendrem una pista a la dreta. A partir d'est punt s'inicia un ascens prolongat i bastant suau d'uns cinc kilòmetres. La pista, que és troba en molt bon estat en esta zona té el ferm compactat aixina que no se'ns farà molt difícil la ascensió. Al final de l'ascensió, arribarem a un abeurador per a animals -posteriorment, més avant, vorem atre-. A partir d'est punt iniciem una sèrie de pujades i baixades mès o manco prolongades i dures. En est tram la pista va cambiant d'un sector a atre, trovant-nos runa xicoteta solta, graveta i torrenteres poc profundes.
El punt més alt de la ruta l'aconseguirem als 1260 metres. Está coronat per una ermita del segle XV. La pista a partir d'ací empijora en certs trams, trobarem zones ab runes de tamany major, torrenteres més pronunciades i varios bassals que ocupen tot l'ample de la pista. Sobre els bassals desconec si son a causa de les plujes o per manantials, escapes d'aigua, etc, lo que indicaría si son perennes o no. Quant falten unos sis kilòmetres per a finalizar la ruta, comença una baixada important, però és només un preludi de la verdadera baixada, perque quant comencem a agarrar-li el gustet a la baixada iniciarem de nou una ascensió curta per a la fi, iniciar la baixada contínua d'unos quatre kilòmetres.
La baixada gaudix d'un bon desnivell, aixina que aconseguirem velocitats superiors als 40 km/h en varios trams. La pista ací està en bones condicions, hi ha algunes torrenteres superficials i alguns trams ab algo de graveta, però en general està molt bé per a aconseguir velocitat. Només cap dir que hi ha un parell de curves tancades d'uns 180º ab graveta.
Sobre el tràfic, dir que els únics vehículs a motor que trobí foren un tractor i un turisme just al iniciar l'ascensió per la pista. Ni rastre de senderistes, motos ni atres ciclistes.